Blog

Obrazloženje uz 1. toč. Dnevnog reda 35. Sjednice Gradskog vijeća Grada Buzeta : Razmatranje prijedloga i donošenje Zaključka o davanju suglasnosti Gradonačelniku Grada Buzeta za donošenje odluke o pripajanju društva Park odvodnja d.o.o. društvu Istarski vodovod d.o.o.

I PRAVNA OSNOVA ZA DONOŠENJE OVOG AKTA 

Pravna osnova za donošenje Odluke o davanju suglasnosti na statusnu promjenu pripajanja trgovačkog društva PARK ODVODNJA d.o.o. Buzet trgovačkom društvu ISTARSKI VODOVOD d.o.o. Buzet sadržana je u članku 535. stavka 1. Zakona o trgovačkim društvima („Narodne novine“ broj 111/93, 34/99, 121/99, 52/00, 118/03, 107/07, 146/08, 137/09, 125/11, 152/11, 111/12, 68/13, 110/15, 40/19, 34/22, 114/22, 18/23, 130/23), a u vezi s člankom 88. stavka 1. Zakona o vodnim uslugama („Narodne novine“ broj 66/19).

II PRIKAZ STANJA, RAZLOZI I OČEKIVANI REZULTATI  DONOŠENJA AKTA 

Zakonom o vodnim uslugama (Narodne novine broj 66/19) uređen je institucionalni okvir za pružanje vodnih usluga, cijena vodnih usluga, pravni položaj i održivo poslovanje isporučitelja vodnih usluga, djelovanje Vijeća za vodne usluge te druga pitanja povezana s pružanjem vodnih usluga, pri čemu  je propisano da se vodne usluge pružaju na uslužnim područjima koje se uspostavljaju na jednom ili više postojećih vodoopskrbnih područja te više aglomeracija, s time da se vodne usluge na uslužnom području pružaju putem jednog javnog isporučitelja vodnih usluga.

S tim u vezi, člankom 88. stavkom 1. Zakona o vodnim uslugama propisana je obveza svih postojećih javnih isporučitelja vodnih usluga na određenom uslužnom području da se pripoje javnom isporučitelju vodnih usluga koji je društvo kapitala, a koje je Uredbom o uslužnim područjima („Narodne novine“ broj 70/23) određeno kao društvo preuzimatelj.

Društvo preuzimatelj je dužno prihvatiti pripajanje, u roku od šest mjeseci od dana od stupanja na snagu Uredbe o uslužnim područjima, dakle do 15. siječnja 2024., obzirom je prethodna Uredba o uslužnim područjima („Narodne novine“ broj 147/21) Odlukom Ustavnog suda RH od 07.veljače 2023. ukinuta s danom 15. srpnja 2023. godine, do kada je Vlada RH morala donijeti novu Uredbu te je donosi  28. lipnja 2023. godine koja stupa na snagu 15. srpnja 2023. godine („Narodne novine“ broj 70/23).

      Trgovačko društvo Park odvodnja d.o.o. za javnu odvodnju nastalo je temeljem zakonske obveze Zakona o vodama, na način statusne promjene društva kapitala –podjelom TD Park d.o.o. izdvajanjem poslovne jedinice javne odvodnje iz Trgovačkog društva Park d.o.o. i osnivanjem trgovačkog društva Park odvodnja d.o.o. za javnu odvodnju – koje je počelo poslovati početkom 2014. godine, dakle posluje punih 11 godina i cijelo to vrijeme s naglaskom  „privremeno društvo“ , obzirom da je Zakon o vodama još 2009. godine uređivao načelo „jednog javnog vodnog isporučitelja na uslužnom području“, a sve vezano uz obvezu poštivanja Okvirne direktive o vodama iz 2000. godine ulaskom RH u EU, te obveze jačanja investicijskog kapaciteta i provedbene sposobnosti javnog vodnog isporučitelja u cilju provedbe EU investicija.  

Time Vlada RH donosi i prvu Uredbu o uslužnim područjima  2014. godine, koja je doživjela niz promjena, kao i ukidanje, te od 2014. godine bilježimo donošenje triju Uredbi i više izmjena i dopuna istih.

Osim Zakona o vodama, 2019. donosi se Zakon o vodnim uslugama koji pobliže regulira način i uvjete obavljanja javne vodne usluge u cilju reforme vodnokomunalnog gospodarstva,  s naglaskom na povećanje financijske i stručno-tehničke sposobnosti javnog vodnog isporučitelja, te time i investicijskog kapaciteta radi provedbe zahtjeva iz Ugovora o pristupanju EU, odnosno provedbe potrebnih investicijskih projekata za koje brojni mali vodni isporučitelji nemaju ni financijske, ni stručno-tehničke sposobnosti Reformom vodnokomunalnog sektora potrebno je osigurati financijsku stabilnost i samoodrživost javnog vodnog isporučitelja, bez financijskih upliva i pomoći od strane jedinica lokalne samouprave u smislu financiranja redovnog obavljanja djelatnosti, te uz ekonomsku učinkovitost i priuštivost cijene usluge korisnicima.

Dakle, važeća  Uredba o uslužnim područjima propisuje uspostavu ukupno  41 Uslužno područje u RH, od čega u Istarskoj županiji dva,  i to UP 23 i UP 24.  

Uslužno područje broj 23 (UP 23) obuhvaća gradove Buje – Buie, Buzet, Novigrad – Cittanova, Pazin, Poreč – Parenzo, Rovinj – Rovigno i Umag – Umago te općine Bale – Valle, Brtonigla – Verteneglio, Cerovlje, Funtana – Fontane, Gračišće, Grožnjan – Grisignana, Kanfanar, Karojba, Kaštelir – Labinci – Castelliere – S. Domenica, Lanišće, Lupoglav, Motovun – Montona, Oprtalj – Portole, Sv. Lovreč, Sv. Petar u Šumi, Tar – Vabriga – Torre – Abrega, Tinjan, Višnjan – Visignano, Vižinada – Visinada, Vrsar – Orsera i Žminj u Istarskoj županiji. Iznimno od navedenog, uslužno područje 23 ne obuhvaća naselje Gologorički Dol iz Općine Cerovlje, niti naselje Škopljak i dio naselja Gračišće (Žlepčari) iz Općine Gračišće. Uslužno područje 23 obuhvaća i dijelove naselja Kukurini (Benazići i Tonićevci), dijelove naselja Montovani (Ćopi, Gusterini, Kunici, Marfani, Maršani, Milanovići, Montovani, Rebani, Ribići, Stanišići i Zatkari), dijelove naselja Orič (Jeromela, Jurani, Orič, Stari Grad i Valentići), dijelove naselja Pićan (Ivaninići, Lukeži, Medigi, Papići, Pedrovica, Pićan, Rimanići, Tominčići i Vretenari) i dijelove naselja Sveta Katarina (Sveta Katarina, Andretići, Belušići, Ivšići, Jakovici, Marinjaši, Obrš, Debeli Bajci, Tučići i Benići) iz Općine Pićan u Istarskoj županiji.

Zaključno, spomenuta Uredba propisuje da je društvo preuzimatelj na navedenom uslužnom području broj 23 – Istarski vodovod d.o.o. Buzet. 

Stupanjem na snagu posljednje, važeće Uredbe 15. srpnja 2023., a temeljem odredbe člankom 88. stavkom 1. Zakona o vodnim uslugama,  svi postojeći javni isporučitelji vodnih usluga na uslužnom području dužni  su se pripojiti javnom isporučitelju vodnih usluga koje je određeno Uredbom o uslužnim područjima kao društvo preuzimatelj u roku od šest mjeseci od dana od stupanja na snagu Uredbe o uslužnim područjima.

Uslijed okolnosti pravne nesigurnosti u proteklom periodu, te realizacijom Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, konačni rok za ispunjenje reformskog cilja okrupnjivanja javnih vodnih isporučitelja na uslužnom području, R Hrvatskoj određen je do kraja tekuće godine.  

Uslužna područja RH

 

Uzimajući u obzirom zakonsku regulativu i objektivne financijsko – tehničke mogućnosti poslovanja i razvoja sustava javne odvodnje Grada Buzeta, te neminovnost integracije sa TD IVB d.o.o. Buzet (vrlo je jasno da se Park odvodnja d.o.o. za javnu odvodnju jedino može pripojiti IVB d.o.o. kao društvu preuzimatelju), Uprava TD Park odvodnja 30.svibnja  2022. godine podnosi zahtjev – upit Nadzornom odboru IVB d.o.o. za razmatranje urgentnog provođenja statusne promjene pripajanja društva, naglašavajući između ostalog da Park odvodnja d.o.o. u smislu vođenja velikih strateških EU projekata nije prihvatljiv investitor, te između ostalog:

 „…Naime, dupliranje djelatnosti , sredstava rada i radne snage na ovako malom području (vezano uz paralelno poslovanje društva IVS d.o.o. Buzet koje se,  pored ostalih bavi i djelatnošću javne odvodnje te posjeduje stručno – tehničku opremljenost na zavidnijoj razini od Park odvodnje d.o.o.),…  u širom kontekstu poslovanja javnih vodnih  djelatnosti i odgovornosti prema korisnicima naših usluga, te u konačnosti,  u kratkoročnom planu – očekivanog gašenja društava IVS d.o.o i Park odvodnje d.o.o. , predstavlja nam imperativ za odgovorno postupanje prema korisnicima usluga u smislu načina vršenja usluga, nabavke opreme i osnovnih sredstava , te zapošljavanje djelatnika,  kao i za dugoročni razvoj sustava javne odvodnje i provođenje razvojnih projekata…“.

No, tadašnji stav Skupštine Društva IVB d.o.o. bio je da se okrupnjivanje na UP 23 provede istovremeno sa svim javnim vodnim isporučiteljima, a ne pojedinačno.

Tijekom niza godina samostalnog poslovanja, Društvo je provelo i provodi niz razvojnih projekata, projektiranja i izgradnje sustava javne odvodnje,  bez obzira na vrlo mali broj stručno- tehničkog osoblja koje je zaposleno u Društvu (6 od 8 realiziranih faza izuzetno zahtjevnog projekta rekonstrukcije i izgradnje komunalne infrastrukture starogradske jezgre, u tijeku je IX faza,  dvije faze izgradnje sustava javne odvodnje Poduzetničke zone Mala Huba, projektiranja i dr., zatim izradu studijsko-projektne dokumentacije Aglomeracije Buzet koji se provodi partnerski sa IVB d.o.o. Buzet, niz manjih kolektora javne odvodnje, rekonstrukcije Riječke ulice (državna cesta D44).

Tvrtka skrbi o preko 30 km mreže sustava javne odvodnje sa crpnim stanicama, upravlja centralnim gradskim pročistačem otpadnih voda (UPOV), mehaničko biološke tehnologije, izgrađenim 1978. godine koji prema Rješenjima Hrvatskih voda i ostvarenim rezultatima rada postiže III stupanj pročišćavanja otpadnih voda. Na pročistaču se zaprimaju i dehidriraju i muljevi obrade otpadnih sustava iz sustava kojima upravlja IVS d.o.o. Buzet.

Zbog racionalnog i ekonomičnog pristupa, nedostatka financijskih sredstava, a posebice zbog duboke involviranosti u djelatnost i problematiku poslovanja, sva tijela društva Park odvodnja d.o.o. sačinjavaju jednake osobe kao i u sestrinskom trgovačkom društvu Park d.o.o, te je u upravljačko- razvojnom dijelu statusnom promjenom izvršen prijelaz dijela osoblja samo na pola radnog vremena koji su isti s polovicom radnog vremena i nadalje angažirani u društvu Park d.o.o. Buzet.

          Svim poslovima i radnim zadacima djelatnosti Park odvodnja d.o.o. Buzet pristupalo se najvećom mogućom pažnjom dobrog gospodarstvenika na način da se korisnike usluga ne dovodi u nepotrebne troškove, bilo u operativnom dijelu poslovanja, bilo u stručno – razvojnom dijelu.

          TD Park odvodnja d.o.o. Buzet, 2016. godine, kao tada jedno od rijetkih novoosnovanih društava javne odvodnje,  sukladno novoj zakonskoj regulativi, a temeljem udovoljavanja posebnih uvjeta stručne tehničke opremljenosti, broja osoba i dr.,  ishoduje novo Rješenje za obavljanje djelatnosti javne odvodnje.

Trenutno je u Park odvodnji d,o.o. Buzet  zaposleno ukupno 7 osoba, od čega 3 na polovicu radnog vremena, dok je na dan 31.12.2018. – kao referentna zakonska godina – Društvo zapošljavalo jednog djelatnika više, dakle 8 djelatnika, od čega također 3 na polovicu radnog vremena.

Bez obzira na složenost i zahtjevnost poslovanja društva, Upravne i Nadzorne funkcije u društvu Park odvodnja d.o.o. vrše osobe odgovorne za poslovanje društva Park, i to bez ikakve naknade za rad od osnivanja Društva  prije 11 godina  do danas.

Društvo nema značajnijih sudskih sporova, nepredviđenih obveza i imovine koji bi mogli utjecati na buduće poslovanje.

          U svezi  potraživanja i obveza, Društvo je reguliralo dug prema osnivaču, Gradu Buzetu, te na dan sastavljanja ovog dokumenta Društvo ne iskazuje dugovanje prema osnivaču. Najveći dio otvorenih obveza odnosi se na investicije u tijeku i nedospjela plaćanja, a za koje su osigurana sredstva za podmirenje po dospijeću. 

Zakonom o vodnim uslugama propisane su prekršajne odredbe kojima se uređuje postupanje u slučajevima kojim se javni isporučitelj vodnih usluga ne pripoji društvu preuzimatelju ili ukoliko društvo preuzimatelj ne prihvati pripajanje. Osim toga, propisane su mjere uskrate financiranja vodnokomunalnih projekata iz državnog proračuna, naknada za korištenje i zaštitu voda.

Temeljem Zakona o vodnim uslugama, poslovni udjeli u društvu preuzimatelju određuju se prema stanju kapitala i rezervi društva preuzimatelja i društava koja se pripajaju na dan 31. prosinca 2018., kada je stanje kapitala i rezervi TD „Park odvodnja“  d.o.o. Buzet  iznosilo 1.565.293 HRK, odnosno 207.750 EUR

          Na dan 31.12.2023. godine, stanje kapitala i rezervi iznosi 209.506 EUR, zadržana dobit 2023. godine iznosila je 1.250 EUR.

          Društvo Park odvodnja d.o.o. nije obveznik godišnje financijske revizije poslovanja od strane neovisnog revizora, no bez obzira na isto, zbog odgovornog pristupa poslovanju, u Društvu se redovito provode godišnje financijske revizije poslovanja (IRIS NOVA d.o.o. Rijeka), pored izrade godišnjeg revizijskog izvješća jedinom članu  Uprave društva koja nam je obvezatna,  sukladno čl. 36. i čl. 107. Zakona o vodnim uslugama.  

Sukladno odredbama Zakona o trgovačkim društvima, statusna promjena pripajanjem vrši se prijenosom cijele imovine, prava i obveza na društvo preuzimatelja u zamjenu za stjecanje udjela u tom društvu, te upisom pripajanja u sudski registar nastupaju pravne posljedice pripajanja slijedom čega pripojeno društvo prestaje postojati. 

Pripajanje društava s ograničenom odgovornošću provodi se odlukom koja se donosi u obliku ugovora o pripajanju. Sukladno članku 537. Zakona o trgovačkim društvima, ugovor o pripajanju sklapaju uprave društava koja sudjeluju u pripajanju, a mora se sklopiti u obliku javnobilježničke isprave. Sukladno članku 536. Zakona o trgovačkim društvima, ugovor o pripajanju valjan je ako se s njime svojom odlukom usuglase članovi svih društava koja sudjeluju u pripajanju.

Iako Zakon o trgovačkim društvima u članku 536. stavku 2. propisuje kako je za onošenje odluke o pripajanju potrebna većina od tri četvrtine danih glasova, Zakon o vodnim uslugama kao lex specialis u članku 88. stavku 3. propisuje kako je za donošenje odluke o pripajanju potrebna obična većina danih glasova na skupštini, i u društvu preuzimatelju i u društvima koja se pripajaju.

Sukladno odredbi Zakona o vodnim uslugama,  troškove pripajanja društava kapitala snosi Društvo preuzimatelj, dakle IVB d.o.o. Buzet.

Ugovori o radu djelatnika Park odvodnja d.o.o. Buzet se temeljem odredbi Zakona o radu, prenose na novog poslodavca – Istarski vodovod d.o.o. Buzet, danom nastupa pravnih posljedica prijenosa, dakle s danom upisa pripajanja u sudski registar.

Obzirom da Zakon o vodnim uslugama ne dopušta osnivanje podružnice u mjestu sjedišta društva preuzimatelja, u prijelaznom periodu do stvaranja uvjeta daljnje racionalizacije u organizaciji poslovanja „jedinice buzetske javne odvodnje“, ne predviđa se promjena lokacije radnih mjesta.

Očekujemo da će u konačnosti, povezivanje rezultirati povećanom efikasnošću, racionalizacijom troškova i optimizacijom poslovnih procesa, kao i podizanjem kvalitete usluga našim korisnicima, a obzirom i na blizinu društava, kao i na dosadašnju uspješnu suradnju na brojnim zajedničkim projektima, vjerujemo da će se po provedbi pripajanja i brisanjem TD Park odvodnja d.o.o. Buzet iz sudskog registra, poslovanje djelatnosti javne odvodnje u Gradu Buzetu nastaviti odvijati nesmetano, kao i realizacija razvojnih projekata koji su u tijeku. 

III PROCJENA POTREBNIH FINANCIJSKIH SREDSTAVA ZA PROVOĐENJE OVOG AKTA

Za provođenje ovog akta Proračunom Grada Buzeta nije potrebno osigurati dodatna financijska sredstva.

 

Zaključak o davanju suglasnosti gradonačelnika Grada Buzeta za donošenje Odluke o pripajanju društva PARK ODVODNJA d.o.o. društvu ISTARSKI VODOVOD d.o.o. i suglasnost na Ugovor o pripajanju.

 

Obavijest korisnicima usluge o promjeni plana odvoza tijekom novogodišnjih blagdana

MO ŠTRPED, MO ROČ bez Humšćine:

  • odvoz biootpada (SMEĐI SPREMNIK) vršit će se umjesto u ČETVRTAK 26.12.2024. godine, u UTORAK 24.12.2024. godine. 

MO KRUŠVARI, MO VRH i DONJA SOVINŠĆINA

  • odvoz miješanog komunalnog otpada (ZELENI SPREMNIK) umjesto u SRIJEDU 25.12.2024. godine (BOŽIĆ), vršit će se slijedeći dan u ČETVRTAK 26.12.2024. GODINE.
  • odvoz miješanog komunalnog otpada (ZELENI SPREMNIK) umjesto u SRIJEDU 01.01.2025.GODINE (NOVA GODINA), vršit će se slijedeći radni dan, u  ČETVRTAK 02.01.2025. GODINE.

MO BUZET (osim naselja Srnegla, Šakori, Mandalenići te dijela naselja Verona koji imaju prilaz sa državne ceste), MO SVETI MARTIN i MO SVETI IVAN (osim naselja Brgad, Strana, Cunj, Selca, Praščari)

  • odvoz papirnate i kartonske ambalaže (PLAVI SPREMNIK), umjesto u  PONEDJELJAK 06.01.2025. GODINE (SVETA TRI KRALJA), vršit će se u PETAK 03.01.2025. GODINE.
  • odvoz miješanog komunalnog otpada (ZELENI SPREMNIK) umjesto u PONEDJELJAK 06.01.2025.GODINE (SVETA TRI KRALJA), vršit će se slijedeći radni dan u UTORAK 07.01.2025. GODINE.

PRIVREDNI SUBJEKTI

  • odvoz reciklabilnog otpada (ŽUTI i PLAVI SPREMNIK) od privrednih subjekata, umjesto dana 25.12.2024. godine (BOŽIĆ), odvozit će se dan ranije u UTORAK 24.12.2024. GODINE.

  • odvoz reciklabilnog otpada (ŽUTI i PLAVI SPREMNIK) od privrednih subjekata, će se umjesto u SRIJEDU 01.01.2025. godine (NOVA GODINA), vršiti također dan ranije u UTORAK 31.12.2024. GODINE.

Hvala na razumijevanju.

Želimo Vam svako dobro u Novoj 2025. godini, te puno privatnih i poslovnih uspjeha!

Iznajmljivači u smislu naplate javne usluge zbrinjavanja komunalnog otpada nisu više kategorija kućanstva

OČITOVANJE NA UPIT/OBJAVU KORISNIKA NAŠE USLUGE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA– VLASNIKA KUĆE S APARTMANOM – KOJOM SE TRAŽI IZJEDNAČAVANJE KUĆANSTAVA I IZNAJMLJIVAČA U POGLEDU CIJENE USLUGE ZBRINJAVANJA KOMUNALNOG OTPADA

Jučer smo u odgovoru Korisniku podosta argumentirali i izjasnili, dostavivši i telefonski broj u cilju daljnjih dogovora, razjašnjenja i traženja zadovoljavajućih rješenja, no zbog izlaženja u javnost s osjetljivim pitanjima naših korisnika, a nakon današnjeg razgovora s predsjednikom Gradskog Vijeća, Davorom Prodanom, objašnjavamo svima najvažnije :

Gradsko vijeće Grada Buzeta jednoglasno donosi Odluku,
utemeljenu na odredbama Zakona o gospodarenju otpadom, u kojem se prema čl. 70.st. 2 korisnici svrstavaju u 2 kategorije: Kućanstva i Korisnike koji nisu
kućanstva.

Stavkom 3. istog članka Zakona u ovu drugu kategoriju korisnika – koji nisu kućanstva, svrstavaju se i iznajmljivači koji kao fizičke osobe pružaju usluge u svojim nekretninama, a koji su do sada bili kućanstva – DAKLE, NISU GRAD, GRADSKO VIJEĆE I PARK SVRSTALI IZNAJMLJIVAČE U NEKUĆANSTVA, VEĆ JE TO UČINIO ZAKON KOJI JE IZNAD NAŠIH ODLUKA!

Postavlja se ključno, direktno
pitanje nama, i svim građanima grada Buzeta indirektno, dakle, je li se i dalje-
nakon ponovnih objašnjenja, traži da kršimo Zakon?

I da u ponovnom promišljanju, kako
nam sugerira Korisnik,  donesemo novu Odluku koja bi očito trebala biti protivna
Zakonu?

S druge strane, da li doista većina
građana smatra da je pravedno da vlasnici kuće s apartmanima koji se
iznajmljuju turistima imaju istu fiksnu cijenu (paušal) kao primjerice – bračni
par umirovljenika u stančiću ili na Ćićariji?  

Navedeni, i mnoštvo drugih građana
doista – provjereno, istraženo, u stalnom praćenju tendencija, daleko manje
opterećuju sustav svojim količinama svih vrsta otpada (s naglaskom na ambalažu,
bio i dr. koje preuzimamo besplatno od kućanstava, a koje Park mora platiti za
daljnje zbrinjavanje!), od korisnika koji živi u kući u kojoj ima i apartman
kojeg iznajmljuje.  Odvojeno sakupljenog
otpada koji se od građana ne naplaćuje je svake godine sve više, što je s jedne
strane uputno i pohvalno, no time nam i 
drastično rastu  troškovi
poslovanja. Naplatom iste fiksne naknade onim kućanstvima koji jesu
iznajmljivači  i onima  koji nisu, 
dijeli se  teret troškova kojeg
stvara turizam na one koji turizam nemaju, jer se naplatom količine predanog
otpada u „zelenoj kanti“ ne mogu pokriti troškovi  svih ostalih vrsta otpada koje se kod
preuzimanja ne naplaćuje.

Borimo se i dalje s velikom nepravdom koju nam čini
„Kaštijun“.

To je jedan od najozbiljnijih
problema, ne samo naše tvrtke, nego svih nas stanovnika sjevera Istre (Buzet,
Ćićarija).  Više o tome – uskoro.

No, ključno u našem sporu s
Kaštijunom je da ne želimo prihvatiti da su u cijeni koja nam se fakturira
sadržani i troškovi zbrinjavanja viškova otpada velikih turističkih mjesta, dok
bi ovdje pojedini korisnici htjeli upravo ono protiv čega se borimo – da
troškovi koji nastaju turizmom kod iznajmljivača opterećuju ostale korisnike
koji ih nisu stvorili, obzirom se traži njihov ostanak u kategoriji kućanstva s
manjim cijenama, kao da turista i njihovog opterećenja nema (nije stvar o
jednom korisniku iznajmljivaču – nego o svima na našem području)!

Naglašavamo, ne govorimo samo o trošku
zbrinjavanja „zelene“ kante koja odlazi na „Kaštijun“ i koju naplaćujemo
očitavanjem pražnjenja kante, što je ovdje manji problem (jer korisnik će
platiti onoliko otpada koliko je u zelenoj kanti predao),  već  o svim
 drugim vrstama  otpada čiji trošak zbrinjavanja je danas i
veći od „Kaštijuna“,  a koji u okviru
javne usluge od naših građana – preuzimamo besplatno.  

Je li u redu da te troškove plaćaju oni koji ih nisu
stvorili, prosudite sami!?

Ako pak raspravljamo o opterećenju
otpadom i pravednoj cijeni koja bi trebala pratiti to opterećenje – tada bi daleko
prije u korisnike koji najmanje opterećuju sustav – kućanstva, trebali svrstati
jednu trgovinu odjećom, suvenirnicu, projektni ured, nekog malog obrtnika i sl.,
nego apartmane i kuće za odmor. No,  svi
poslovni subjekti su, nažalost po sili zakona u kategoriji nekućanstva, s
oduvijek većim cijenama svih komunalnih usluga u odnosu na kućanstva
(varijabilni dio cijene otpada je svima isti).

Troškovi zbrinjavanja reciklabilnog
otpada u dijelu koji po javnoj nabavi plaćamo kod predaje ovlaštenim
sakupljačima rastu od lanjskih 35.000 eura, na 110.000 eura ove godine za prvih
10. mjeseci, te na planiranih 185.000 eura sljedeće godine…a od kućanstava  reciklažu preuzimamo besplatno… (drugom
prilikom više i o tome).

Ovime se postojeći sustav
regulira sa Zakonom, a povećanje cijena nužno je obzirom na povećanje troškova
poslovanja koja su  evidentno ogromna.

Naš cilj  je prvenstveno zadržavanje nivoa usluga
(tijekom proteklih 7 godine evidentno je da smo opseg usluga i povećali te
zauzeli 2. mjesto u kategoriji gradova u RH za dostignut stupanj odvojenog
prikupljanja otpada u 2023. godini), zatim zadržavanje naših kadrova – što nam
je danas ogroman problem, te nadasve zadržavanje održivog poslovanja.

Premda nije direktno vezano uz
tematiku, moramo s vama podijeliti činjenicu da su  ovakvi uvjeti teškog i složenog  poslovanja ove godine znatno uzdrmali tvrtku,
a  zaustavljeni su samo uz izuzetnu podršku,
angažman i razumijevanje koju nam je pružio Gradonačelnik i Gradsko vijeće uz Nadzorni
odbor, donošenjem ovogodišnjih rebalansa Proračuna i osiguranjem  dodatnih nedostatnih sredstava za daljnje poslovanje.
Hvala im što su nam uspjeli pomoći, a pored evidentnog nedostatka
Proračunskih sredstava.

U biti, ponoviti ćemo ovdje riječi predsjednika
Gradskog vijeća Davora Prodana u  razgovoru – ta Proračunska sredstva su od svih
građana Buzeštine,  a financijske  podrške rebalansom su se usvojile  da ne
dođe do potpunog financijskog kraha i odlaska naših vrijednih kadrova u druge
tvrtke.

Svakako, sve koji žele i osjećaju
da nam mogu pomoći pozitivnim pristupom, savjetima, razmjenom mišljenja, novi
idejama… svime što će pridonijeti opstanku i boljem održivom poslovanju našeg
Park-a objeručke prihvaćamo.

Nadam se da smo ovu temu razjasnili, odnosno naglasili da svi mi kao akteri u raspravi ne možemo promijeniti Zakon, bez obzira na realnu činjenicu da iznajmljivači i naši sugrađani koji to nisu, ni ne  bi trebali plaćati jednaku fiksnu cijenu – paušal usluge,  jer  ne opterećuju sustav jednako. 

HVALA VAM.

Obavijest korisnicima usluge o promjeni plana odvoza za pojedine mjesne odbore u mjesecu studenom

SVI SVETI (PETAK, 01.11.2024.)

  • Obavještavamo korisnike usluge MO Svi Sveti i MO Sovinjak, da će se odvoz miješanog komunalnog otpada (ZELENI SPREMNIK), umjesto u petak 01.11.2024. godine, vršiti dan ranije u ČETVRTAK 31.10.2024. godine.
  • Korisnicima usluge MO Sovinjak, odvoz reciklabilnog otpada, papirnate i kartonske ambalaže (PLAVI SPREMNIK) te plastične i metalne ambalaže (ŽUTI SPREMNIK), vršit će se, umjesto 01.11.2024. godine, dan ranije u ČETVRTAK 31.10.2024. godine.

DAN SJEĆANJA NA ŽRTVE DOMOVINSKOG RATA I DAN SJEĆANJA NA ŽRTVE VUKOVARA I ŠKABRNJE (PONEDJELJAK, 18.11.2024.)

  • Obavještavamo korisnike usluge MO Buzet, MO Sveti Ivan i MO Sveti Martin, da će se odvoz miješanog komunalnog otpada (ZELENI SPREMNIK), umjesto u ponedjeljak 18.11.2024. godine, vršiti idući radni dan u UTORAK 19.11.2024. godine.
  • Korisnicima usluge MO Štrped, MO Mali i Veli Mlun, odvoz papirnate i kartonske ambalaže (PLAVI SPREMNIK), vršit će se, umjesto u ponedjeljak 18.11.2024. godine, idući radni dan u UTORAK 19.11.2024. godine.

Hvala na razumijevanju,

Park d.o.o.

Savjetovanje s javnošću-Prijedlog Cjenika javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Općine Lanišće

Na temelju članka 11. Zakona o pravu na pristup informacijama i članka 77. stavka 3. Zakona o gospodarenju otpadom (NN 84/21, 142/23) trgovačko društvo PARK d.o.o. za komunalne djelatnosti objavljuje postupak Savjetovanja sa zainteresiranom javnošću o Prijedlogu Cjenika javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Općine Lanišće.

Pozivamo sve zainteresirane da najkasnije do 08. studenog 2024. godine putem obrasca dostave svoje prijedloge i mišljenja na Prijedlog Cjenika, na e-mail adresu: info@park.hr

Po isteku roka za dostavu obrasca izraditi će se i objaviti Izvješće o provedenom savjetovanju.

Prijedlog Cjenika javne usluge sakupljanja miješanog komunalnog otpada na području Općine Lanišće

Obrazac za sudjelovanje u savjetovanju s javnošću

Izvješće o provedenom savjetovanju s javnošću

Očitovanje na Cjenik_2024.

Suglasnost na Cjenik_2024.

Savjetovanje s javnošću o Nacrtu Prijedloga Odluke o visini godišnje grobne naknade za korištenje grobnog mjesta na grobljima Grada Buzeta

Na temelju članka 11. Zakona o pravu na pristup informacijama (NN br. 25/13, 85/15, 69/22) Trgovačko društvo Park d.o.o. za komunalne djelatnosti Buzet kao Uprava groblja objavljuje

P O Z I V
zainteresiranoj javnosti za dostavu prijedloga i mišljenja

 na Nacrt Prijedloga Odluke o visini godišnje grobne naknade za korištenje grobnog mjesta na grobljima Grada Buzeta

Uprava groblja objavljuje Nacrt Prijedloga Odluke o visini godišnje grobne naknade za korištenje grobnog mjesta na grobljima Grada Buzeta te poziva zainteresiranu javnost da se uključi u izradu općeg akta.

Internetsko savjetovanje s javnošću provest će se u trajanju od trideset (30) dana u razdoblju od 8. listopada do 8. studenog 2024.

Nacrt Prijedloga Odluke o visini godišnje grobne naknade za korištenje grobnog mjesta na grobljima Grada Buzeta objavit će se na mrežnoj stranici Uprave groblja www.park.hr Za dostavu prijedloga i mišljenja koristi se isključivo priloženi obrazac. Popunjeni obrazac potrebno je dostaviti na e-mail adresu info@park.hr ili putem pošte na adresu Park d.o.o., Sv. Ivan 12/1, 52420 Buzet.

Po završetku Savjetovanja, svi pristigli prijedlozi bit će pregledani i razmotreni te će se o istim sastaviti Izvješće o usvojenim i odbijenim prijedlozima koje će biti objavljeno na web stranici Uprave groblja www.park.hr

Na temelju predloženog teksta Odluke i pristiglih prijedloga i mišljenja izraditi će se Prijedlog Odluke o visini godišnje grobne naknade za korištenje grobnog mjesta na grobljima Grada Buzeta te će se uputiti izvršnom tijelu Grada Buzeta na davanje suglasnosti. 

Nacrt Prijedloga Odluke o visini grobne naknade za korištenje grobnog mjesta na grobljima Grada Buzeta

Obrazac za sudjelovanje s javnošću

Izvješće o provedenom savjetovanju s javnošću

 

Savjetovanje – Prijedlog cjenika javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Buzeta

Na temelju članka 11. Zakona o pravu na pristup informacijama i članka 77. stavka 3. Zakona o gospodarenju otpadom (NN 84/21, 142/23) trgovačko društvo PARK d.o.o. za komunalne djelatnosti objavljuje postupak Savjetovanja sa zainteresiranom javnošću o prijedlogu Cjenika javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Buzeta.

Pozivamo sve zainteresirane da najkasnije do 14. listopada 2024. godine do 23:59 sati putem obrasca dostave svoje prijedloge i mišljenja na prijedlog Cjenika na e-mail adresu: info@park.hr

Po isteku roka za dostavu obrasca izraditi će se i objaviti Izvješće o provedenom savjetovanju.

Prijedlog Cjenika javne usluge sakupljanja komunalnog otpada

Obrazac za sudjelovanje u savjetovanju s javnošću

Izvješće o provedenom savjetovanju s javnošću

Očitovanje na cjenik_2024

Suglasnost na cjenik_2024

Akcija odvoza zelenog otpada – jesen 2024. g.

Kao i u proljeće, i ove jeseni provodimo akciju prikupljanja zelenog otpada nastalog uređenjem vrtova i okućnica. Park d.o.o. Buzet prikupljat će zeleni otpad na obračunskom mjestu korisnika usluge iz kategorije kućanstvo, bez naknade, u najvećoj količini do 2m3.

Akcija prikupljanja zelenog otpada će se provoditi od 01.10.2024. do 31.10.2024. g.

Za više informacija koristite poveznicu Akcija odvoza zelenog otpada – jesen 2024.g.

E-savjetovanje – prijedlog Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Buzeta

Od 20. lipnja objavljeno je javno savjetovanje sa zainteresiranom javnošću o prijedlogu Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Buzeta. Cilj savjetovanje sa zainteresiranom javnošću je omogućiti javnosti, uvid te dostavljanje mišljenja i primjedbi na izrađen Nacrt prijedloga Odluke o izmjenama i dopunama Odluke o načinu pružanja javne usluge sakupljanja komunalnog otpada na području Grada Buzeta, kako bi predloženo, ukoliko je stručno i na zakonu utemeljeno, bilo prihvaćeno od strane donositelja i u konačnici ugrađeno u isti. Nakon Odluke, e-savjetovanje mora proći i cjenik Davatelja javne usluge u kojemu će biti definirate sve cijene za kategoriju kućanstva i kategoriju korisnika koji nisu kućanstvo.

Savjetovanje traje od 20. lipnja 2024. godine do 20. srpnja 2024. godine.

Primjedbe i prijedlozi mogu se poslati do navedenog roka putem elektronske pošte na adresu: info@buzet.hr

Više informacija >>

Prijavi se za učeničku stipendiju!

Park d.o.o. za obavljanje komunalnih djelatnosti Buzet poziva sve motivirane učenike strukovnih razreda Srednje škole Buzet s prebivalištem na području Grada Buzeta da se prijave na natječaj za stipendiranje tijekom srednjoškolskog obrazovanja. Stipendirat će se dvoje učenika strukovnog usmjerenja Srednje škole Buzet, a nudi im se učenička stipendija u iznosu od 150,00 eura mjesečno, tijekom cijele školske godine (rujan-lipanj, ukupno 10 mjeseci), a koja će se automatski produžavati pod istim uvjetima do završetka srednjoškolskog obrazovanja. Ugovor o stipendiranju potpisat će se nakon upisa u školsku godinu 2024./2025., pod uvjetom da su učenici odradili 22 radna dana u Park d.o.o. Buzet. Povjerenstvo za izbor budućih stipendista bit će u sastavu djelatnika Srednje škole Buzet i Park d.o.o. Buzet. Vrednovat će se i učenički angažman u izvanškolskim aktivnostima te motivacijsko pismo.

Uvjeti i rokovi prijave nalaze se u nastavu.

Park d.o.o. Buzet

    Veličina fonta
    Kontrast